Sara Furberg och Simon Hedberg är två av Mäjts nyanställda.
Sara Furberg och Simon Hedberg är två av Mäjts nyanställda.

Marknadsbyrån Mäjt fortsätter växa

Digitala marknadsbyrån Mäjt bygger varumärken och digital närvaro på sociala medier. Nu anställer företaget två nya.

Mäjt är en digital marknadsbyrå, som specialiserat sig på mindre företag inom detaljhandeln och teknikbranschen. Med en prenumerationsmodell går företaget in och skapar varumärkesbyggande, affärsdrivande innehåll och driver kundernas digitala närvaro på bland annat sociala medier. Med samma modell fungerar Mäjt även som marknadsavdelning åt kunder.

Sedan starten 2017 har företaget gjort flertalet rekryteringar, nu  senast Sara Furberg och Simon Hedberg, och startat många nya och viktiga partnerskap. Mäjt är en del av inkubatorn BIC Factory.

– Vi ser tydligt hur många mindre företag kämpar med den dagliga verksamheten och inte nyttjar potentialen med att arbeta mer digitalt för att driva affärer och nå framgångar. Vi vet också att vägen sällan är rak, varför vi arbetar nära och agilt med våra kunder för att kunna anpassa våra insatser och skapa så mycket värde för pengarna som möjligt, säger Annelie Knutsson, vd på Mäjt.

Startupbolaget Skillster är ett företag som Mäjt jobbat nära med.

– Att få hjälp genom den kreativa processen, genomförandet och uppföljningen samtidigt som vi har full kontroll, avlastar oss på ett bra sätt, säger Andreas Lind, Skillster.

Nya medarbetare och partners

Det första verksamhetsåret för Mäjt har passerat med gott resultat, och med flertalet nya partnerskap och medarbetare lanseras också en ny webbsida där erbjudandet har tydliggjorts. Huvuderbjudandet handlar om att utveckla företags digitala profil, produktion och drift av sociala medier samt att fungera som kundens marknadsavdelning.

– Det finns så fantastiskt många duktiga handlare, entreprenörer och innovationer i regionen som aldrig får lyftkraft, det vill vi ändra på. Vi är starkare tillsammans varför vårt engagemang inte handlar om enstaka projekt. Det handlar om ett nära, långsiktigt och kontinuerligt samarbete. Vi vill avlasta våra kunder från idé till uppföljning, så att de kan lägga fullt fokus på kunden och den dagliga verksamheten, avslutar Annelie Knutsson.