Våga och vinn! Det hälsar Frida Boisen till alla entreprenörer som vill nå ut med sina produkter och berättelser.

Frida Boisens bästa tips från Heat Up

Frida Boisen är författare av ”Digital succé – så lyckas du med sociala medier”. Här är hennes bästa tips till dig som är företagare.

”Om man har en startup så tror jag att det är väldigt viktigt att nå ut med att man finns och vad det är man har att sälja. Men inte bara vad man har att sälja utan också vad företaget står för. Vad är din story? Om jag får en relation till dig och vad ditt företag står för, då är sannolikheten väldigt mycket större att jag också vill köpa dina produkter.”

Så sa Frida Boisen, digital chef på Bonnier tidskrifter,  när hon föreläste om sociala medier på Uminova Innovations lunchevent Heat Up, strax före jul.

Det här är hennes sex bästa tips till dig som är företagare:
1. ”Visa vem du är och vad du brinner för. Börja med din passion, den är jätteviktig.”

2. ”Hashtag-fiska. Använd rätt hashtag för ditt ämne, så att du kan bli upptäckt helt enkelt.”

3. ”Använd din kunskap. Du är ju expert. Dela med dig, då blir det värdefullt för mig att följa ditt konto. Jag lär mig ju saker av dig!”

4. ”Bli den som sätter agendan för ditt område.”

5. ”Kanske mitt favorittips: Gilla och dela! Var generös. Säg grattis, hylla kollegor som gör ett fantastiskt jobb och andra människor som du blir inspirerad av. Om du ger dem beröm och kärlek kommer de garanterat att ge dig beröm och kärlek tillbaka.”

6. ”Slutligen, våga och vinn! Att arbeta med sociala medier är enkelt och kostnadseffektivt. Det kan hjälpa dig göra goda affärer, men också förändra världen lite till det bättre.”