Visar maskinens inre med hjälp av digital teknik
World of Concrete är en världsscen för byggbranschen som just nu pågår i Las Vegas Convention Center. På mässan kan deltagarna med hjälp av augmented reality, förstärkt verklighet, se ingenjörskonsten i Husqvarnas nya golvslip PG 830 RC, något som annars är dolt inuti produkten. Deltagarna kan också ta del av de digitala tjänsterna som är kopplade till produkten och interagera med dessa.
– När vi nu börjar vår resa med denna typ av teknik som marknadsföringsverktyg är det en stor hjälp att ha Thnx som partner. Thnx är en byrå som drivs av unga, entusiastiska, hängivna och extremt professionella människor. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete och är stolta över att visa resultaten på World of Concrete, säger Paula Garrido, Global Marketing Director Consumables, In-store & Packaging på Husqvarna Construction Products.
Thnx Innovation hoppas på att fler företag i och med detta får upp ögonen för möjligheterna att använda förstärkt verklighet. Det är en teknik som nu finns lätt tillgänglig via smart mobiler och iPads.
– Vi har jobbat länge med att hitta rätt användningsområden för denna teknik och har flera koncept som kan förstärka marknad, produkt, sälj och serviceorganisationer. En utmaning för oss har varit att öka marknadsmedvetenheten för lösningar som inkluderar förstärkt verklighet. Det här är därför en verklig bekräftelse på att tekniken och koncepten kan leverera värde på världsmarknaden. Vi har ett spännande år framför oss tillsammans med fler företag som vågar ligga i framkant, säger Magnus Jonsson, vice vd på Thnx, som genom åren fått affärsstöd av inkubatorn BIC Factory.