Internationell utveckling för Artby
Målsättningen med LEAP-programmet är att ytterligare förbereda det skandinaviska konstvarumärket Artby för en internationell expansion. Processen är konkret och anpassad efter behov och verklighet för startups och scaleups.
LEAP-programmet syftar till att ge Artby en skräddarsydd plan och praktisk strategi för export och internationalisering. Artby, som fokuserar på en global livsstilsmarknad, kommer tillsammans med Business Sweden och Arctic Design of Sweden att göra en analys baserad på internationell branschdata och lokala insikter.
Internationellt nätverk
LEAP-programmet innebär att Artby får tillgång till ett internationellt nätverk på över 50 marknader, direktkanaler till relevanta marknader, investerare och kunder samt mentorer av världsklass som har erfarenhet av scaleups och även har tillgång till branschspecifik expertis.
– Vi är ett multidisciplinärt, kunskapsdrivet och i grunden kollaborativt företag som från start har haft ett internationellt fokus. Samarbetet med Business Sweden och Arctic Design of Sweden ligger i linje med vårt arbetssätt och också vår målbild, och skapar förutsättningar för Artby att bli mer offensiva i vår marknadsetablering. Vi är i mitten av processen, men har indikationer på att specifika områden i Asien samt vissa städer i Europa och USA är högintressanta, inte bara för progressiva Skandinaviska varumärken utan även för konst i ny paketering, säger Karl Hardell, vd Artby.
Artby får affärsstöd via Uminova Innovation.