Expertens råd: våga visa passion
Rob Napoli, startupexpert från New York, har sedan 2020 hjälpt fler av Enterprise Europe Networks bolag med att vässa säljstatregin för den amerikanska marknaden. I gårdagens samtal The Social Soul – when love and passion drives sales, berättade Rob hur man skapar ett trovärdigt och autentiskt varumärke på sociala medier. En central del handlar om att våga visa sin passion.
Några takeaways från samtalet:
- ”We dont need more influcenser, we need thought provocateurs”. Bli inte lockad av quick fixes. Visa vad som engagerar dig och vad du blir passionerad av istället för att haka på trender.
- Feer of posting är vanligt för oss alla. Kom ihåg att du kan kontrollera hur du reagerar på mottagaren, inte hur mottagaren reagerar på dig.
- Svårt att veta hur du ska starta? Börja med att avsätta 15 minuter varje dag och kommentera på 5 inlägg som fångar ditt genuina intresse.
Om du missade tillfället finns hela sändningen att ta del av i efterhand i länken nedan. Skapa bara ett konto så är det fritt fram att kolla så många gånger du vill.
Till eventet: https://thesocialsoul.coeo.events/live
Eventet arrangerades av Enterprise Europe Newtork och Uminova Innovation.