Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies
Badvärden Astrid Hermansson och friskvårdsansvariga Sofia Eriksson på anläggningen Navet i Umeå använder Senovic Cloud nästan varje dag. Här med grundarna Sören Jakobsson och Andreas Brännström hos Senovic Solutions.

28 fler bad- och sportanläggningar har valt Senovic Cloud

Publicerad 2022-10-18

Kunderna strömmar till inkubatorbolaget Senovic Solutions smarta system för ett mer effektivt och säkert kvalitetsarbete på bad- och sportanläggningar. Tjugoåtta fler svenska anläggningar har tillkommit bara sedan sommaren, och alla ska nu introducera Senovic Cloud i sina verksamheter.

Jätten Medley med verksamhet i 17 kommuner är störst i branschen, och av de nya kunderna.

– Vi har både höga krav och ambitioner när det kommer till säkerhet, hållbarhet och renlighet. Vi behöver ett egenkontrollsystem som är användarvänligt för personalen som arbetar i driften, och som uppfyller kraven på kontroller och dokumentation. Senovics team har kundförståelse och är flexibla. Utöver sitt redan välfungerande system vill teamet hitta lösningar för just de utmaningar vi möter i vardagen, säger Anna Österberg, projektledare hos Medley.

Malmö stad ansluter också med sina bad- och sportanläggningar.

– Vi vill effektivisera vårt arbeta genom att digitalisera våra rutiner. Med Senovic Cloud blir det enklare för medarbetare att följa upp det som ska göras. Hos oss är ingen dag den andra lik och det är jättebra att systemet påminner om en rutin inte blir utförd, säger Burim Grajqevci hos Malmö stads fritidsförvaltning.

Ordning och reda

Styrkan i Senovic Cloud som utvecklats av vd Sören Jakobsson och systemutvecklaren Andreas Brännström i Umeå, båda grundare, är att det är utvecklat i nära dialog med kunden Umeå kommuns fritidsförvaltning Bad. Viktiga och riktiga behov är på så vis omhändertagna.

Till exempel, alla rutiner och aktiviteter som ska utföras på anläggningen planeras och syns på ett och sammas ställe. Ange var, när och hur aktiviteterna ska utföras och Senovic Cloud håller koll. Med drag and drop-funktionen är det enkelt att bemanna upp varje arbetstur och ange vilka arbetsuppgifter som ingår. Och, du kan ta ut aktuella rapporter med bara en knapptryckning vilket underlättar interna och externa kontroller samt certifiering enligt EU-standarden SS-EN 15-288-2 (säkerhetskrav för drift).

– Jag åker runt till anläggningar och utbildar personal som ska använda Senovic Cloud och hör hela tiden hur mycket de uppskattar flexibiliteten i systemet. Att de enkelt kan föra in sina egna rutiner och behov i programmet i stället för att behöva ändra och anpassa sina arbetssätt till själva systemet, säger Sören Jakobsson.

Anders Wännman är affärsutvecklaren hos Uminova Innovation som hjälper duon i sitt bolagsbyggande.

– Jag är inte förvånad, vare sig av det stora intresset från branschen eller hur nöjda de befintliga kunderna faktiskt är. Senovics styrka är att de hela tiden utvecklat sin lösning med en stor förståelse för kundernas verksamhet, och i nära dialog med sina kunder, säger han.

Topp 5 funktioner i Senovic Cloud som kunder uppskattar

Planering
Alla rutiner och aktiviteter på din anläggning planeras och syns på ett och samma ställe. Ange var, när och hur aktiviteterna ska utföras så håller Senovic Cloud koll.

Kvalitetssäkring
Du kan bifoga manualer, filmer, illustrationer och liknande till respektive åtgärd i systemet. På så vis blir det lätt för personalen att göra rätt och, om anläggningen vill, certifiera sig enligt EU-standarden SS-EN 15-288-2 (säkerhetskrav för drift).

Rapporter
Mängder av rapportmöjligheter där användaren kan sammanställa kriterier för den rapport som önskas för stunden, och skriva ut eller exportera till Excel för vidare hantering.

Utbildningar och kompetens
Interna utbildningar och personalens kunskaper registreras här. Olika kompetenskrav kan specificeras till olika aktiviteter för att försäkra att personal med rätt kompetens utför varje aktivitet. Senovic Cloud skickar påminnelser när utbildningar ska fräschas upp.

Arbetsturer
Med drag and drop-funktionen är det enkelt att bemanna upp varje arbetstur. Det är tydligt exakt vilka arbetsuppgifter som ingår i respektive arbetstur.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.